انواع سرویس های دوره ای خودرو

در این مقاله قصد داریم با تاکید بر انجام به موقع سرویس های دوره ای جهت حفظ سلامت و بقای خودرو، مطالبی را در رابطه با جزئیات و مزایای انجام مرتب این سرویس ها بیان کنیم، امیدواریم که خواندن آن برای شما سروران گرامی مفید و مثمر ثمر واقع شود. اهمیت سرویس های دوره ای چیست؟؟

جدا از مدل خودرویی که دارید، انجام سرویس های دوره ای مهم، یکی از عملیات اساسی و جدایی ناپذیر نگهداری خودرو می باشد و برای حفظ سلامت و تداوم کارکرد خودروی خود حتما باید این سرویس ها را به موقع و در زمان معین انجام دهید. منظور از سرویس خودرو تنها و صرفا تعویض روغن و فیلتر نیست و در حالت کلی به بررسی و تعویض هر قطعه ای از خودرو در زمان معین آن، انجام سرویس می گویند.

مجله خودرو کارلکس |‌ مزیت انجام سرویس های دوره ای | Carlax.ir | اهمیت سرویس های دوره ای چیست | انجام به موقع سرویس های دوره ای

هزینه ی سرویس های دوره ای مهم

شاید اکثر خودروداران با این ذهنیت و ترس از هزینه های بالای سرویس های دوره ای مهم خودرو، از انجام آن ها سر باز می زنند اما عملکرد مطلوب و افزایش طول عمر خودرو مسلما می تواند بسیار مهمتر از این هزینه ها باشد و حتی می توانید با آگاهی و اطلاعات بیشتر و تحقیقات محلی، تعمیرگاه ها و نمایندگی های مناسب تعویض روغن و فیلتر را شناسایی کنید و در نهایت یک تعمیرگاه خوب با هزینه های معقول و مناسب برای انجام تمامی سرویس های دوره ای خودروی خود انتخاب نموده و به اصطلاح مشتری ثابت آن باشید.

مزیت انجام سرویس های دوره ای مهم

انجام سرویس های دوره ای این امکان را فراهم می آورد تا با تعدادی لوازم ساده و هزینه های کم، همواره خودرویی سالم و چابک داشته باشید و از خرابی های اساسی و هزینه های هنگفت احتمالی جلوگیری نمایید.

مواردی نظیر روغن موتور خودرو، فیلتر هوا، فیلتر سوخت، فیلتر روغن، تسمه تایم، شمع های خودرو، روغن ترمز، ضد یخ، باطری خودرو، چرخ ها و لاستیک ها و… همه و همه نیاز به بررسی و تعویض دوره ای و به موقع دارند و حتما باید اجرای ین سرویس ها به صورت مرتب و توسط تعمیرکارانی با تجربه و کاربلد انجام پذیرد، این نکته را فراموش نکنید که ماشین خود را دست هرکسی نسپارید، چرا که یک خرابی کوچک ممکن است به دست فردی بی تجربه و غیر حرفه ای به یک تعمیر اساسی تبدیل شود و به افت شدید خودرو و به بار آمدن خسارات هنگفت مالی بیانجامد.

می توان گفت سرویس دوره ای خودرو یکی از مهمترین وظایف هر مالک خودرویی است که نباید از انجام آن غافل شود. اهمیتی هم ندارد برند خودروی شما چیست، خارجی است یا داخلی، زیرا در هنگام خرید هر نوع خودرویی، دفترچه ای دریافت خواهید کرد که در آن تمامی اطلاعات مربوط به سرویس و نگهداری خودرو ذکر شده است.

اصولا هر خودرویی به طور میانگین از ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ قطعه تشکیل یافته است و عملکرد نامطلوب و ناصحیح هر کدام از این قطعه ها، بر روی سایر قطعات و در کل عملکرد خودرو، تاثیر منفی خواهد گذاشت. لذا خودروسازان با ذکر اهمیت سرویس های دوره ای مهم، تعویض و تعمیر قطعات معیوب و انجام به موقع این سرویس ها را عامل اصلی و اساسی بهبود عملکرد و افزایش طول عمر مفید خودرو و کاهش هزینه های تعمیرات اساسی و گسترده در بلند مدت می دانند.

تعمیرگاه های تخصصی جهت انجام سرویس های دوره ای را در کارلکس بیابید. 

منبع: کارلَکس carlax.ir