گیربکس های اتوماتیک رایج

گیربکس های اتوماتیک رایج در دنیای خودرو سازی ، با تنوع زیاد و قابلیت های منحصر به فردی تولید می شوند ، تا بتوانند با کیفیت و عملکردی بهتر ، بازارهای جهانی را برای خرید ترغیب کرده و رضایت مندی بیشتری را برای مصرف کنندگان مهیا کنند . چند نمونه از رایج ترین آنها را معرفی می کنیم .


گیربکس اس ترونیک S Tronic

جعبه دنده ای اتوماتیک الکترونیکی است که قابلیت تعویض شدن دستی دنده را نیز فراهم کرده است . کلاچ دوگانه ورودی آن سرعت بالاتری برای تعویض دنده را مهیا کرده که در کنار مصرف بسیار پایین سوخت و راندمانی بالا ، گیربکس معقولی به نظر می آید .

گیربکس استپ ترونیک Step Tronic

هر دو قابلیت اتوماتیک و دستی را دارد که با اضافه شدن سیستم کنترل کردن الکترونیکی ، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است . این گیربکس شش سرعته ، محصول شرکت BMW بوده و اهرم تعبیه شده در آن ، با حرکت به سمت چپ و راست می تواند تنظیمات جعبه دنده را روی دستی یا اتوماتیک قرار دهد .

گیربکس تیپ ترونیک Tip Tronic

توسعه یافته توسط شرکت معروف پورشه است که خودروهای مختلفی را ساپورت می کند . دو نوع پنج و شش سرعته آن در خودروهای لامبورگینی و بوگاتی نشان از کیفیت بالای این گیربکس دارد . سیستم کامپیوتری آن که برای کنترل موتور و عملکرد درست گیربکس طراحی شده است در هنگام غیر استاندارد بودن تعویض های دنده ، به طور خودکار اقدام به تعویض مناسب دنده کرده و خودرو را از هرگونه آسیب احتمالی حفظ می کند .

گیربکس تیپ ترونیک اس Tip Tronic S

مدل ارتقا یافته تری از Tip Tronic است . مکانیزم آن به نحوی است که اگر راننده در دور قرمز خودرو ، از تعویض کردن دنده در حالت دستی غافل شود ، وارد کار شده و با این قابلیت در شتاب گیری های استاندارد و بهتر خودروهای اسپورت ، نقشی مهم را ایفا می کند .

گیربکس سی وی تی CVT

این مدل جعبه دنده های چرخ دنده ای ، خورشیدی یا سیاره ای را به کل کنار گذاشته و خودش را مجهز به پولی های ورودی و خروجی کرده است ، که با استفاده از تسمه ای ، ارتباط لازم بین آنها را برقرار می کند .

مجله خودرو کارلکس |‌ Carlax.ir | گیربکس های اتوماتیک رایج | انواع گیربکس | گیربکس تیپ ترونیک Tip Tronic | گیربکس سی وی تی CVT | گیربکس اس ترونیک S Tronic

منبع: کارلَکس carlax.ir